پیش فاکتور دریافت فایل
عوامل مهم در ايجاد ارتباط روشن، متقاعدسازي، شكستن مقاومت در كودكان خياباني خانة كودك ناصرخسرو
5400
10,000 تومان
.zip
244 کیلوبایت
توضیحات:
فهرست
چكيده
فصل اول: مقدمه پژوهش
مقدمه
بيان مسئله
هدف تحقيق
براي چه تحقيق
اهميت و ضرورت تحقيق
تعاريف نظري
تعاريف عملياتي
فصل دوم: پيشينة پژوهش
مقدمه
تعارف كودكان كار و خياباني
خصوصيات كودكان خياباني
ساختار اجتماعي كودكان خياباني
ويژگيهاي رواني و اجتماعي كودكان خياباني
علل پيدايش كودكان خياباني
معرفي انجمن حمايت از حقوق كودكان
ارتباط چيست
شناخت فراگرد
مدلهاي فراگرد ارتباط
هدف از برقراري ارتباط چيست
مباني ارتباط اثربخش
موانع ارتباطي
مهارتهاي روابط انساني
مراحل بهبود ارتباط
نظرية نياز و ارتباط مؤثر
مباني خاص نظري در تدوين پرسشنامه جهت انتخاب مددكاران برتر
مدل ارتباطي سيستمهاي «سازش‌پذير» فرهنگي هستي‌گرا
مدل ارتباطي گربنر
مدل ارتباطي N.L.P
راپورت يا رابطة مؤثر
برقراري ارتباط روشن
متقاعد سازي
روبرو شدن با مقاومت
فصل سوم: روش پژوهش
مقدمه
مراحل تحقيق
جامعة آماري
نمونه و روش نمونه‌گيري
ابزار اندازه‌گيري
روش جمع‌آوري اطلاعات
روش آماري
پرسشنامه‌ها
فصل چهارم: نتايج يافته هاي پژوهش
مقدمه
نتايج حاصل از مصاحبه با كودكان
نتايج بخش اول پرسشنامه در زمينة برقراري ارتباط روشن با كودك
نتايج بخش دوم پرسشنامه در زمينة متقاعدكردن كودك
نتايج بخش سوم پرسشنامه در زمينة شكستن مقاومت كودك
فصل پنجم: بحث
بحث
مقايسه با پژوهش خانة كودك شوش
محدوديتهاي پژوهش
پيشنهادات پژوهش
منابع
یيوست
چكيده
از آنجايي كه موضوع كودكان خياباني و چگونگي ارتباط برقرار كردن با آنها يكي از مسائل مهم و معضلات اساسي افرادي است كه با آنها ارتباط دارند، هدف اين تحقيق شناسايي مؤلفه‌ها و راهكارهاي مددكاران برتر در برقراري ارتباط مؤثر و مقايسة آنان با ساير مددكاران در انجمن حمايت از كودكان خياباني شعبة ناصرخسرو در سه زمينة ايجاد ارتباط روشن، متقاعدسازي و شكستن مقاومت مي‌باشد. بررسي حاضر تحليل اطلاعات جمع‌آوري شده مربوط به كودكان خياباني و مددكاراني كه در ارتباط با آنها مي‌باشند است. روش تحقيق توصيفي است و جامعة آماري اين پژوهش 26 نفر از كودكان خياباني خانة كودك ناصرخسرو بود كه بصورت كاملاً تصادفي انتخاب شدند. اين كودكان به عنوان گروه نمونه انتخاب شده و جمع‌آوري اطلاعات از طريق مصاحبة نيمه‌ساختاريافته صورت گرفت و توسط سؤالاتي خاص مددكاران برتر از ساير مددكاران تمييز داده شدند و پرسشنامه‌اي در زمينة برقراري ارتباط مؤثر بصورت بازپاسخ و محقق‌ساخته در سه زمينة فوق در اختيار كلية مددكاران NGO قرار گرفت كه پاسخ سؤالات كدگذاري شد و اعتبار پاسخها و كدهاي مورد نظر توسط كدگذاري ديگر بدست آمد كه بطور تقريبي 94% بوده است. و براي تجزيه و تحليل گفته‌هاي مددكاران و كودكان از تحليل محتوا بصورت كيفي و كمي استفاده شد.
مقدمه
انسان در نتیجه فرآیند اجتماعی شدن، برخی از مهارتهای ارتباط بین فردی را کسب میکند. اما سطح عملکرد او در این مهارتها را می‌توان بهبود بخشید. هرفردی، برای آنکه در روابط انسانی خود فهمیده‌تر؛ مودبتر، صمیمی‌تر، بیریاتر، آزاد اندیش‌تر، صریح‌تر و عینی‌تر رفتار کند، از ظرفیت بالایی برخوردار است. ارتباط سبب می‌شود که انسان دربارهء نیازها و شرایط محیط زندگی خودش، اطلاعات لازم را بدست آورد. کنش‌های متقابل و هماهنگي با محیط نیز با تبادل اطلاعات ساده می‌شوند. ارتباط، از طریق پیامهای خود، مجراهای نفوذ بر محیط را آماده می‌کند و متقابلاً از طریق پس خورد پیامها، اطلاعات مروبط به عکس العمل های محیط و نیاز های متغیر آن را به سیستم می‌رساند. اندیشمندانی چون ارسطو، گربنر هدف اصلی ارتباط را تاثیر گذاری بر مخاطبان معرفی می کند
بیان مسئله
ارتباط برقرارکردن با کودکان خیابانی می‌تواند عاملی باشد موثر در جهت رفع مشکلات این کودکان تا بتوانند تعامل با دیگران و اعتمادکردن را بیاموزند. از این جهت به جوابگویی سوال ذیل اقدام گرديد :
چگونه می‌توان با کودکان خیابانی شرکت‌کننده در NGO ناصرخسرو ارتباطي موثر در راستای ایجاد یک ارتباط روشن، متقاعدسازی، شکستن مقاومت برقرار کرد؟ برای جوابگویی به سوال فوق راه مقایسه مددکاران برتر و سایر مددکاران را در پیش گرفته شد و به سه سوال ذیل در رابطه با مهمترین مولفه‌ها و راه کارهای ایجاد ارتباط موثر با کودکان اهمیت خاصی داده شد .

1403/7/14 - فایل سال