پیش فاکتور دریافت فایل
كاربردهاي گرافيك در توليد و پخش خبر تلويزيون
5424
11,000 تومان
.zip
88 کیلوبایت
توضیحات:

فهرست
1- مقدمه
2- فصل اول: خبر در تلويزيون
ماهيت خبر
تعريف خبر
عناصر خبر در تلويزيون
سبكهاي خبر نويسي
سوگيريهاي خبري
موضوع‌هاي خبري در تلويزيون
ويژگي‌هاي خبر تلويزيون
3- فصل دوم: گرافيك
هنرهاي تجسمي
تعريف گرافيك
تفاوت گرافيك و نقاشي
الفباي تصويري (خط،‌ نقطه، سطح، حجم، بافت)
رنگ
نظريات رنگ
نظريه تشنگي رنگها
نظريه نسبي گرايي رنگها
نظريه تعامل رنگ و فرم
تركيب بندي
هارموني
4- فصل سوم: گرافيك تلويزيوني
تعريف
تاريخچه
تيتراژ
كپشن
دكور
آرم استيشن
گرافيك كليپ
تفاوت تيتراژ، كليپ و تيزر
نشانه و نامواره
5- فصل چهارم: گرافيك در توليد خبر تلويزيوني
گرافيك خبري چيست؟
اهداف و كاركرد
كپشن‌هاي ثابت
كپشن‌هاي متحرك
تيتر و سوتيتر
شناخت حروف
شيوه نمايش خلاصه خبر
آرم استيشن
استوديو مجازي
اينفوگرافيك و كاربردهاي خبري
6- فصل پنجم: گرافيك در پخش خبر تلويزيوني
اهداف و كاركردها
ويژگيهاي گرافيك در پخش خبر
هويت بصري
نشانه و نامواره
آرم استيشن
سرفصل‌هاي خبري
اينفوگرافيك
كپشن‌هاي ثابت و متحرك
پيج لي آوت (PageLayout)
صفحه آرايي
زيرنويس در پخش خبر
دكور در پخش خبر
طراحي دوباره (Redesign)
7- نتايج و پيشنهادها
8- واژه نامه اصطلاحات گرافيكي در خبر
مقدمه
در عصري زندگي مي كنيم كه سرعت و تخصص دو شاخص مهم آن است. ريزشدن و خرد شدن تخصص‌هاي كلان و روزآمد شدن يافته و بافته‌‌هاي اين روزگار دور از انتظار نيست.
گاه اين تخصص ها چنان هستند كه اصلاً به حساب نمي‌آيند و از اين رو كمتر به آنها پرداخته شده‌اند طراحي گرافيك براي توليد و پخش خبر تلويزيون از جمله اين تخصص‌هاي ظريف و ناپيداست چندان كه گويي اصلاً نيست. پيش از اين گرافيك را در دو حوزه «هنر» و «تبليغات» مي‌دانستند و بالطبع افراد شاغل و فعال در آن را به «هنرمند» و يا «تبليغاتچي» مي‌شناختند اما امروزه با گسترده شده كاربردهاي اين تخصص، تعاريف متفاوتي هم براي آن ساخته و پرداخته شده است. وقتي اين روزها صحبت از «گرافيك خبر» در هر سه نوع‌اش(چاپي، تلويزيوني و سايبر) مي‌شود،‌ بايستي بدانيم كه گرافيك ديگر صرفاً هنر و يا تبليغات نيست بلكه مفهوم ديگري را هم در برمي‌گيرد و آن رسانه است. لذا گرافيك خبر تركيبي از «هنر» و «رسانه» است تركيبي كه تفكيك ناپذيراست.
ماهيت خبر
رسانه‌ها در عملكرد روزانه خود صحنه مناظره بينش‌ها و ميدان منازعه كلمات و معاني هستند، برخلاف آنچه ظاهراً به نظر مي‌رسد، رسانه‌ها در نقش خبري خود آينه‌ي انعكاس رويدادها و واقعيات دنياي اجتماعي و سياسي نيستند، بلكه برعكس آفريندة واقعيتهاي اجتماعي و سياسي هستند و به تصورات ما از دنياي اطرافمان هستي مي‌بخشند اين فرض و پيشنهاد در آغاز عجيب مي نمايد و ممكن است ما را در شناخت محيط اطراف خود دچار ترديد كند. ليكن با اندكي انديشه مي‌توان پي‌برد كه خبر خود واقعيت و خود عينت جهان اطراف ما نيست، بلكه تنها حكايت و روايتي از اين واقعيت است.
تعريف خبر
ارائه تعريفي جامع و مانع بدون تكيه بر تعاريف پيشين و مراحل تهيه و تنظيم خبر، شكل‌ اصلي محققان، روزنامه‌نگاران و استادان دانشگاهها بوده است. مهمترين اشكالهايي را كه مي‌توان راي تعاريف خبر بيان كرد، بدين ترتيب است.
1- بيشتر تعاريف خبر توصيفي هستند و تنها به وصف يك يا دو خبر اكتفا مي‌كنند، مانند:
«خبر گزارش از واقعيت‌هاست اما هر واقعيتي را نميتوان خبر ناميد» در اين توصيف ابعاد تازگي، مجاورت، شگفتي و … معقول مانده است.
2- بعضي تعاريف خبر تمثيلي است مانند : (اگر فردي سگي را گاز بگيرد خبر است)، اما بر عكس، اگرسگي فردي را گاز بگيرد، خبر نيست) اين خبر گر چه بعد شگفتي را در خبر روشن مي‌كند اما در برابر مثالي ديگر چون خبر «كشتن يك شير توسط الاغي در باغ وحش تهران) حتي در جنبه‌ تمثيلي‌اش، كاستي‌هاي فراوان دارد

1403/8/25 - فایل سال