پیش فاکتور دریافت فایل
پاورپوینت بهایابی
6275
3,500 تومان
.zip
2,152 کیلوبایت
توضیحات:
ه سوی  بهایای محصول
نقطه آغازین : بهایابی و رکورد اقتصادی
در سال 1894 ، هنری روشتون ، کارخانه دار آمریکایی سازنده کشتی و قایق های تفریحی کوچک ، بعد از رکورد اقتصادی با یه مشکل مواجه شد . علی رغم این که محصولات وی از لحاظ کیفیت دارای شهرت و دارای جوایزی نیز قبل از سال 1880 بود ولی واحدهای تجاری کارآفرین کوچکی مثل واحد تجاری روشتون رقابت شرکتهای دارای تولید انبوه دیگر مواجه شده است .
اسناد تاریخ نشان می داد که روشتون در کل بیش از 75000 وجه از مشتریان خود دریافت کرده بود که بیان گر رضایت کامل مشتریان از کیفیت محصول خریداری شده بود دیدگاه اصلی روشتون برای احیای شرکت قبل از سال
معرفی ساختار فصل
در سال های گذشته واژه بهایابی را از لحاظ فنی و تکنیکی مطالع کرده ایم و می دانیم بهایابی به معنی محاسبه بهای تمام شده محصولات و خدمات می باشد . این تعریف از بهایابی فقط یک دیدگاه فنی از این که تکنیک های بهایابی را چطور می توان در عمل استفاده کرد ، ارائه می دهد
اما مشکل کافی بودن این تکنیک ها همچنان پابرجا بود .
زیرا متون قدیم در مورد بهایابی ایجاد شده متفاوت از متون جدید است امروزه فضای جهان به جای اینکه نوظهور و محلی باشد ، بسیار رقابتی است . بنابراین هدف بهایابی در متون فعلی باید با متون قبلی آن متفاوت باشد از این رو ، برای توضیح این موضوع به موارد و مسائل زیر نیاز داریم :
اول ضمن ارایه درکی از نحوه ایجاد تکنیک های بهایابی و کاربردهای آن در صنایع نوین و محلی .
دوم : به ارزیابی رویکردهای نوین مورد استفاده در بهایابی نیز بپردازیم
بهایابی چیست ؟
انجمن حسابداران خبره : واژه بهایابی را به این صورت تعریف می کند . فرایند تعیین بهای تمام شده محصولات ، خدمات و فعالیت ها . یادگیری این (فرآیند) برای محاسبه بهای تمام شده محصولات ضروری است . در ارتباط با محاسبه بهای تمام شده CIMP چندین روش و تکنیک بهایابی را ارایه کرده است . از جمله : بهایابی جذبی ، بهایابی دسته ای ، بهایابی مرحله ای ، بهایابی قرارداد و ...


1403/3/1 - فایل سال