پیش فاکتور دریافت فایل
شير ترمز اتوماتيك لكومتيو
6326
4,500 تومان
.zip
7,943 کیلوبایت
توضیحات:
فهرست مطالب
بخش عنوان صفحه
مقدمه
1 مروري بر نحوه عملكرد سيستم ترمز اتوماتيك
2 تحليل حالتهاي مختلف سوپاپ ترمز اتوماتيك
2-1 حالت هواگيري( Release)
2-2 بررسي حالت ترمز در شش دنده (Service)
2-3 حالت كاهش بيشتر فشار لوله اصلي (Over Reduction)
2-5 حالت خنثي (Handle- Off)
2-6 حالت ترمز اضطراري (Emergenc
3 اجزا تشكيل دهنده شير ترمز اتوماتيك
3-1 شير رله
3-1-1 شر رله در حالت هواگيري
3-1- 2 شير رله در حالت تعدل
3-1-3 شير رله در حالت سرويس
3-2 شير رگلاتور
3-2-1 شير رگلاتور در وضعيت هواگيري
3-2-2 شير رگلاتور در وضعيت سرويس
3-3 شير قطع و وصل لوله اصلي در حالت باز
3-3-2 شير قطع و وصل در حالت بسته
3-4 شير تخليه سريع
3-4-1 شير تخليه سريع در حالت بسته
3-3-2 شير تخليه سريع در حالت باز
3-4-3 شير اضطراري
3-5-1 شير اضطراري در حالت عدم تحريك
3-4-3 شير اضطراري در حالت تحريك
3- 5 شير لغو ترمز جريمه(Suppression)
3-6-1 حالت تحريك
3-4-2 حالت عدم تحريك
3-4-2 عملكرد در وضعيت سرويس
3-5 شير خروسكي
3-7-1 شير خروسكي در حالت مسافري
3-5-2 شير خروسكي در حالت باري
3-5-3 شير خروسكي در حالت قطع
4 اندازه گيري
4-1 حالتهاي مختلف سوپاپ شش دنده و اندازه هاي مورد لزوم آنها
4-1-1 حالت هواگيري
4-1-2 حالت ترمز تدريجي در شش دنده
4-1-3 اندازه گيري مورد لزوم در حالت ترمز تدريجي در شش دنده
4-1-4 حالت آزاد سازي ترمز
4-1-5 حالت لغو ترمز جريمه
4-1-6 حالت كاهش بيشتر يا Over reduction
4-1-7 خنثي
4-1-8 حالت ترمز امرژنسي
4-2 حالت هواگيري شش دنده
4-2-2 حالت سرويس
4-2-3 حالت لغو ترمز جريمه
4-2-4 حالت اضطراري
5 ضميمه 1 ( ترجمه متن شركت سازنده)
6 اصول شبيه سازي
6-1 نيازها واهداف شبيه سازي
6-2 بررسي روشهاي ممكن جهت انجام پروژه
6-2-1 مزايا و معايب
6-3 تشريح اصول و مباني روش استفاده شده
6-3-1 مقاومت
6-3-1-1 معادلات سيالاتي حاكم بر مقاومت
6-3-1-2 اثبات فرمول
6-3-1-3 حل معادله در برنامه سيمولينك
6-3-1-4 حل معادلات مربوط به مقاومت
6-3-2 مخزن
6-4 حل يك مثال ساده
6-4-1 فرضيات و تفسير نتايج
7 شبيه سازي شير ترمز اتوماتيك
7-1 شير رله
7-1-1 محاسبات نيرو
7-1-2 محاسبات نيوماتيكي
7-2 شير رگلاتور
7-2-1 محاسبات نيرو
7-2-2 محاسبات نيوماتيكي
7-3 شير قطع ووصل لوله اصلي
7-4 شير تخليه سريع
7-5 شير اضطراري
7-6 شير لغو ترمز جريمه
7-6-1 در حالت هواگيري
7-6-2 در حالت سرويس
7-6-3 در حالتهاي لغو ترمز جريمه ، اضطراري و Handle Off
7-7 شير خروسكي
چكيده
در اين پروژه نخست اجزا و عملكرد شير ترمز اتوماتيك لكوموتيو مورد اشاره قرار مي گيرد . سپس به معرفي روش جز به جز در شبيه سازي سيستم هاي نيوماتيكي مي پردازد. در اين روش ابتدا المانهاي اصلي به كمك نرم افزار Matlab ساخته شده ، سپس با اتصال آنها به يكديگر ، كل مجموعه، شبيه سازي مي گردد.
علاوه بر اين كاربرد ، اين روش در شبيه سازي ديناميكي شير ترمز اتوماتيك ( شش دنده) ، به عنوان فرمان دهنده سيستم ترمز قطار، مورد بررسي قرار مي گيرد.
مقدمه :
اين گزارش به تشريح عملكرد سوپاپ ترمز اتوماتيك به منظور شبيه سازي و تحليل رفتار ديناميكي شير مي پردازد . هدف اصلي از تحليل ، تعيين فشار دبي خروجي از شير پر بر حسب زمان در وضعيتهاي تلف كاري آن مي باشد . بدين منظور لازم است تا ابتدا تشريح دقيقي از عملكرد و وضعيت سيستم ارائه گردد ، تا بر پايه آن بتوان مقادير ورودي و خروجي را به هم مرتبط نمود . لذا لازم است تا ابعاد و اندازه هاي شير اعم از اندازه مقاطع و حجم ها ، و نيز ساير مشخصات شير ، نظير ثابت فنرهاي تعيين گردد .
بر اساس آنچه ذكر شد در اين گزارش ابتدا به بررسي مدار كلي شير ترمز اتوماتيك و جايگاه اين شير در ارتباط با ساير اجزا ترمز مي پردازيم . سپس مسير و جريان هوا در ادامه شرحي بر عملكرد اجزا تشكيل دهنده ترمز اتوماتيك ارائه مي گردد . در پايان ابعاد و اندازه هاي شير ارائه مي گردد .
علاوه بر اين ، ترجمه متن اصلي ير ترمز اتوماتيك ارائه شده از طرف كارخانه سازنده (شركت وابكو) ، ضميمه گرديده است .
2- مروري نحوة عملكرد سيستم ترمز اتوماتيك
ترمز به عنوان كنترل كننده سرعت در قطار ، اصلي ترين ركن ترددايمن مي باشد . بنابراين نخستين اولويت در طراحي اين سيستم ، بالا بودن ايمني ، حتي به ازاي هزينه بالا و استفاده از روشهاي غير معمول ، مي باشد .
به همين منظور ترمز قطار به نحوي طراحي گرديده كه بر خلاف سيستمهاي رايج ، كاهش شار لوله ترمز ، باعث عمل ترمز گيري مي شود . اين امر خصوصاٌ در موقع گسيختگي قطار حائز اهميت است و باعث خواهد شد تا در موقع گسيختگي قطار كاهش خوبخودي در لوله ترمز روي داده و قطار به طور خودكار ترمز بگيرد .
به طور مختصر مكانيزم مدار ترمز و جايگاه سوپاپ ترمز اتوماتيك در آن را مي توان اينگونه بيان نمود :
موتور قطار مستقيماٌ در ارتباط با كمپرسوري است كه مي تواندهواي متراكم با فشار حدود 14.Psi توليد مي نمايد . هواي فشرده پس از ذخيره شدن در مخزن اصلي عيور از لوله ها و صافي ها وارد سوپاپ ترمزاتوماتيك (يا شش دنده ) مي گردد و طي پروسي تبديل به هواي با فشار حدود 70Psi مي شود و از آن پس ، اين فشار تنظيم شده وارد ولوله اي به نام لوله اصلي brake pipe) يا لوله ترمز ) مي گردد . اين لوله در سرتاسر قطار امتداددارد و توسط لوله هاي لاستيكي بين واگن ها ارتباط آنهابا يكديگر و نيز لوله اصلي لكومتيو برقرار مي شود.
حال هنگامي كه فشار در اين لوله از مقدار 70Psi كاهش يابد ، عمل ترمز در سرتاسر قطار صورت مي گيرد . توسط قسمتهاي مختلفي امكان كاهش فشار وجود دارد. دستگاه شش دنده يكي از تجهيزاتي است كه توسط راننده اين كاهش فشار را در لوله اصلي ايجاد مي كند . و يا سيستمهاي ايمني موجود در مواقعي كه راننده هوشيار نباشد ، از سرعت مجاز تخطي نمايد ، بدون توجه وارد ايستگاه شود و ... مي تواند كاهش فشار را ايجاد نمايد . همچنين چنانچه ذكر شد در موقع گسيختگي، به علت پارگي لوله هاي لاستيكي بين واگنها فشار خود به خود كاهش مي يابد . اين گاهش فشار توسط سوپاپهايي در لكومتيو و نيز در واگنهاي حس مي شود و ترمز گرفته مي شود .
در لكومتيو سوپاپ كنترل ولو 26-D و در واگنها انواع سوپاپ سه قلو نسبت به كاهش فشار لوله اصلي حساس مي باشند و پس از احساس كاهش فشار به وجود آمده (پس از يك وقفه زماني به منظور همزمان كردن ترمز همه واگنها) ، به تناسب كاهش فشار به سيلندر هاي ترمز دستور ترمز را مي دهند .
1403/8/24 - فایل سال